sallwe

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد اسلامى شدن دانشگاهها در نگاه امام خمینى 34 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 34 صفحه


قسمتی از متن .doc :

اسلامى شدن دانشگاهها در نگاه امام خمینى

یکى از مهمترین عوامل اسلامى شدن دانشگاهها تدوین صحیح علوم انسانى بر اساس علوم اسلامى، هماهنگ با آخرین پیشرفتهاى علوم انسانى در مغرب زمین مى‏باشد. اما در اینجا باید نکاتى را در تحقق این امر بنیادین و سرنوشت‏ساز در عرصه دانشگاهها و مراکز آموزشى مورد توجه جدى قرار داد و آن اینکه در اسلام بعد از تاریخ صدر آن با عدم فعلیت تاریخى و سیاسى نظام ولایت در زمان حیات ائمه خصوصا بعد از شهادت امام حسن (ع) تا ظهور انقلاب اسلامى ایران، جنبه سیاسى و اجتماعى اسلام که در عرصه حکومت در انحصار خلفاى بنى‏امیه و بنى‏عباس و بعدا سلاطین مستبد قرار گرفت، از جنبه فکرى، اعتقادى و معنوى آن جدا گشت و در نتیجه با وجود رشد علوم الهى و حتى طبیعى و ریاضى در تاریخ و تمدن اسلامى، علوم انسانى از جامعه شناسى تا علم سیاست و اقتصاد به علت عدم وجود آزادیهاى سیاسى به انحطاط کامل گرایید تا بعد از نهضت مشروطه، با روى کار آمدن حکومت وابسته پهلوى، با وجود طرفدارى این رژیم در غربى کردن جامعه اسلامى مجددا به علت فقدان استقلال و آزادیهاى ملى و سیاسى، علوم اجتماعى و انسانى علیرغم تاثیرپذیرى سطحى و صورى از تفکر و تمدن غرب مجال رشد و نضج کافى نیافت. تا با ظهور انقلاب اسلامى و تشکیل نظام مقدس مبتنى بر ولایت و رهبرى حضرت امام‏خمینى (ره)، مسائل معنوى و علوم دینى با جنبه‏هاى سیاسى، اجتماعى و مادى، پیوندى مستحکم یافت که بعدا مى‏بایست در انقلابى فرهنگى با تبیین و تفسیر علمى این پیوند مقدس به صورتى علمى و دانشگاهى در عرصه تدوین علوم انسانى بر اساس مبانى اصیل اسلامى که بعد از شهادت امام حسن مجتبى (ع) تا ظهور انقلاب اسلامى ایران به علت ظهور و حاکمیت‏حکومتهاى غیر دینى و مستبد مسکوت ماند، صورت مى‏پذیرفت. اما متاسفانه عدم تحقق این امر اساسى بعد از وقوع انقلاب اسلامى بتدریج موجب ازدیاد فقر فرهنگى در زمینه علوم انسانى و تجربى جدید و در نتیجه باعث تشدید وابستگى فکرى برخى از اساتید دانشگاهى ایران به غرب گردید و این امر نیز تاکنون موجب ظهور برخى بحرانهاى فکرى، سیاسى و دانشگاهى در این سرزمین گردیده است و امروز بعد از تحقق نظام ولایت در این کشور با تهاجم و شبیخون فرهنگى غرب، دانشگاههاى ایران عرصه تاخت و تازاندیشه‏هاى ضد اسلامى و ضد ولائى گشته است تا به حدى که برخى از مراکز پژوهشى علمى و فکرى کشور نیز متاسفانه تحت تاثیر این امواج سهمگین غیر اسلامى قرار گرفته‏اند. تا به آنجا که مقام معظم رهبرى درباره این امر خطیر و حساس با صراحت هشدار داده و مکررا فرموده‏اند "آینده نظام وابسته به اسلامى کردن دانشگاهها مى‏باشد" زیرا مى‏دانیم که همه مسوولین نظام بدون استثناء درآینده همانند گذشته با تحصیل رسمى در دانشگاهها و یا در خارج از آن تحت تاثیر وضعیت فکرى و اجتماعى آن مى‏باشند. آنچه در این مورد ذکر آن بسیار سرنوشت‏ساز مى‏باشد این است که از آنجا که بزرگترین پیام فرهنگى حضرت امام خمینى (ره) در ارتباط با نحوه تدوین علوم انسانى دانشگاهها بر اساس حقایق و تعالیم معنوى اسلامى در این فرموده موجز اما بسیار عمیق ایشان خلاصه مى‏شود که "تمام علوم چه علوم طبیعى باشد و چه علوم غیرطبیعى باشد، آنکه اسلام مى‏خواهد، آن مقصدى که اسلام دارد این است که تمام اینها مهار بشود به علوم الهى و به توحید بازگردد" (1) .اندیشمندان و اساتید متفکر و متعهد دانشگاهى و حوزوى مى‏بایست‏با نوعى وحدت فکرى و با نوعى همفکرى علمى به تدوین علوم انسانى جدید با استفاده از برخى دستاوردهاى علوم جدید در غرب براساس مبانى فکرى و علمى علوم اسلامى و حقایق مکتب بزرگ اسلام مبادرت ورزند تا قادر به ایجاد تحول و تحقق انقلاب فرهنگى مورد نیاز کشورمان گردند تا به این وسیله هم برخى معضلات عمیق فرهنگى کشورمان مرتفع گردد و هم رسالت جهانى و فرهنگى عمیق انقلاب بزرگ اسلامى در سطح جهان بحران زده معاصر محقق گردد.

در اینجا لازم است‏براى فهم عمیق جمله مذکور حضرت امام که در دنیاى علمى و فکرى امروز جهان غرب و معاصر مورد توجه برخى بزرگترین متفکران معاصر قرن حاضر مى‏باشد اشاراتى کنیم (تا مشخص گردد که امر تدوین علوم انسانى جدید بر اساس حقایق دین اسلام که یکى از مهمترین ارکان اسلامى شدن دانشگاهها و همه مراکز فکرى و آموزشى کشور است‏خود نیاز به کارى فکرى و نظرى در سطح همه علوم اسلامى و بشرى با حضور همه‏اندیشمندان اصیل اسلامى و عالم به معارف جدید بشرى دارد و به همین علت جز با تفکر و اجتهادى زنده و همه جانبه و جدید ممکن نمى‏باشد به عبارت دیگر تحقق این امر اساسى نیازمند یک جهاد فرهنگى و علمى بزرگ مى‏باشد که تنها با صدور چند بخشنامه عملى و یا نصیحت واندرز اخلاقى در سطح دانشگاهها هرگز ممکن نمى‏باشد.

در اینجا براى اینکه به ژرفاى سخن بزرگ معظم‏له وقوف کامل یابیم نظر یکى از بزرگترین فیزیکدانان و جهان‏شناسان تمام تاریخ علم مغرب زمین یعنى"ماکس پلانگ" را در نیمه اول قرن حاضر متذکر مى‏گردیم "به این ترتیب به جایى مى‏رسیم که علم حدودى را که از آنها نمى‏تواند تجاوز کند معین مى‏نماید و در عین حال نواحى دیگرى را نشان مى‏دهد که از حوزه فعالیت وى خارج است... نقطه عزیمت ما از سرزمین یک علم خصوصى بود و در ضمن به یک رشته مسائل رسیدیم که همه جنبه فیزیکى خالص داشتند ولى در پایان کار از جهانى که فقط جنبه حسى داشت‏به یک جهان واقعى متافیزیکى رسیدیم. (2)

"برخى موانع اسلامى شدن دانشگاهها"

البته تحقق سخن حضرت امام (قدس سره) مبنى بر لزوم بازگشت همه علوم به علم شریف توحید نیازمند تحقق "انقلاب فرهنگى" بزرگى است که متاسفانه تاکنون در عرصه دانشگاهها و مراکز پژوهشى تحقق نیافته است زیرا غالب اساتید رشته‏هاى فلسفه و الهیات و عرفان که مى‏بایست تاکنون به تدوین چارچوب و تعریف دقیقى از نگرش اسلام در خصوص جهان بینى فلسفى متناسب با تفکر و تمدن معاصر جهان براى هدایت علوم انسانى پایه و فنى اهتمام مى‏ورزیدند با بى‏تفاوتى و سکوت از اهتمام به چنین مساله سرنوشت‏سازى خوددارى نمودند و حتى برخى از آنها با وجود اعتقادات دینى و آشنایى با تفکر جهان غرب، حضور در چنین عرصه حیاتى و ارتباط غیر مستقیم و علمى با عرصه حکومت و سیاست کشور اسلامى را نوعى کار "ایدئولوژیک" و سیاسى صرف تلقى کردند. از سوى دیگر با وجود چنین خلاء و فقر فرهنگى، بعضى از اساتید علوم اجتماعى، اقتصادى و سیاسى که فاقد فهم عمیق نسبت‏به مبانى فلسفى براى ایجاد چارچوب مورد نیاز انقلاب فرهنگى در این سرزمین الهى مى‏باشند، تحت تاثیر مکاتب اجتماعى و سیاسى غرب با طرفدارى ازبینش و فرهنگ علوم انسانى غرب، مروج غربگرایى در عرصه علوم انسانى و سیاسى مى‏باشند و در این میان برخى از متخصصان علوم پایه و فنى که مطالعاتى آزاد در مباحث فلسفى و دینى دارند با تلاش در "عصرى کردن معرفت دینى" سعى در انطباق اسلام با مکتب "نئوپوزیتوسیم" غرب که در واقع مروج مکتب "ماتریالیسم جدید و علمى" مى‏باشد دارند و در این جهت گروه کثیرى از عالمان علوم پایه و فنى به صورت سطحى و شخصى معتقدند که علوم مذکور هیچ ارتباطى با رشته‏هایى چون فلسفه و خصوصا عرفان و الهیات و دین ندارند و بلکه در تباین و تخالف باعلوم مذکور هستند و خود داراى قلمروى کاملا مستقل مى‏باشند. چنین بینش مادى و حسى هم اکنون در میان بسیارى از دانشجویان و برخى اساتید علوم پایه و فنى و همچنین علوم اجتماعى و سیاسى به علت فقدان و حضور یک جریان نیرومند و مترقى فرهنگ اسلامى که درگذشته با متفکران و بزرگانى چون علامه طباطبایى، استاد شهید مطهرى و... چنین بینش اصیل و بنیادین براى نسل گذشته را فراهم نمودند و این تلاش عظیم فرهنگى در انطباق متعادل تعالیم عالیه اسلام با مقتضیات عصرجدید خود زمینه فرهنگى مورد نیاز را براى تاسیس حکومت و انقلاب اسلامى در دو دهه گذشته بوجود آورد، نداى اقتباس کامل تفکر و تمدن غرب از جمله توسعه فرهنگى، اقتصادى و سیاسى و همچنین کسب علوم جدید و حتى بینش برخى مکاتب فلسفى و الحادى و اومانیستى مغرب زمین را در برخى مراکز دانشگاهى و پژوهشى سر داده‏اند تا به این وسیله نادانسته جامعه اسلامى ما را با یک بحران فرهنگى و فکرى ژرف و ریشه‏دار مواجه سازند. در این میان برخى از عالمان و مدیران مراکز آموزشى و پژوهشى و اجرایى کشور به علت‏سنخیت رشته تخصصى خود با علوم مادى به نحوى غیر صحیح هنوز همانند قرون 18 و 19 اروپا توهم مى‏کنند که علوم جدید مادى مغرب زمین داراى ارزشى مطلق و کاملا عینى مى‏باشد در حالى که در قرن حاضر برخلاف پندار بسیارى از آنها که سعى در تفسیر نامتعادل میان دین و حقایق ماورالطبیعى بر اساس علوم جدید مادى غرب دارند بسیارى از فیزیکدانان و جهان شناسان بزرگ غرب همچون "ماکس پلانگ"، "انیشتین" و خصوصا "جینز" و "ادینگتون" و... سعى کامل در انطباق و تفسیر مبانى علم فیزیک جدید با برخى حقایق متافیزیکى و حتى عرفانى دارند که در اینجا ما تنها به ذکر گفتار یکى از این بزرگان و دانشمندان متعادل و عالیقدر اروپا مبادرت مى‏ورزیم. (3) "از این دورنما ما یک جهان روحانى را در کنار جهان فیزیکى تشخیص مى‏دهیم" و درست در چنین شرایط فکرى جهان معاصر، برخى متجددان غربگراى داخلى مدعى اقتباس فرهنگ و الگوى توسعه نامتعادل معاصر جهانى مى‏باشند و به این وسیله دانشگاهها و مراکز پژوهشى کشور را علیرغم برخى پیشرفتهاى علمى و فنى اخیر که اصلاح و تکمیل آن بصورت متعادل وهمه جانبه بسیار ارزشمند و مغتنم مى‏باشد با بحرانى فرهنگى مواجه ساخته‏اند به نحوى که بارها رهبر معظم انقلاب با شکوه از روند کار دانشگاهها و مراکز مربوطه خواستار اسلامى شدن دانشگاهها و مراکز پژوهشى شده‏اند و تصریح نموده‏اند که سرنوشت آینده کشور بستگى به همین تحقق اسلامى کردن دانشگاهها و مراکز پژوهشى مربوطه دارد. اما در پاسخ به چنین خواست‏بنیادین و ضرورى بسیارى از مسوولین تصور مى‏کنند که تنها با صدور چند آیین‏نامه صورى و یا اجرایى و ادارى مى‏توان به انجام چنین مسئله خطیر مبادرت ورزید غافل از آنکه مسئله اسلامى شدن دانشگاهها در مرحله نخست‏با ایجاد تحولى فرهنگى و فکرى در عرصه علوم فلسفى و دینى و انسانى که خود مى‏تواند منجر به تحقق توسعه‏اى همه جانبه در همه عرصه‏هاى فرهنگى، اقتصادى، علمى و سیاسى گردد، ممکن و میسر مى‏باشد تا به این وسیله کشور اسلامى ما قادر به رفع مشکلات و نیازهاى مادى و همچنین معنوى خود و بلکه امت‏بزرگ اسلامى گردد تا بتواند در دنیاى به بن بست رسیده و بحرانى و متناقض جهان کنونى که دچار تعارضاتى ریشه‏اى در همه عرصه‏هاى فلسفى، علمى، اخلاقى، سیاسى و زیست - محیطى است‏با پى‏ریزى یک تمدن متعادل و بزرگ اسلامى در آینده‏اى نه چندان دور که امروزه سخت مورد نیاز جامعه بشرى است. منادى رهایى بشر از بن بست و بحران موجود در تمدن مبتنى بر پیشرفت و آشوب و یا علم و توحش مدرن معاصر گردد.

"مسئله اسلامى شدن دانشگاهها در نگاه امام خمینى"

از اینرو در پایان این بخش متذکر مى‏گردم که از نظر بنیانگذار جمهورى اسلامى ایران نه تنها علوم انسانى از فلسفه و عرفان تا علوم اجتماعى، سیاسى، اقتصادى، هنر و ادبیات ارتباطى مستقیم با برخى مبانى و اصول اعتقادى و معنوى اسلام دارند بلکه حتى علوم طبیعى و ریاضى نیز ریشه در همین مبانى مابعدالطبیعى که در دو علم شریف فلسفه و عرفان اسلامى مطرح مى‏باشد، دارند (نه آنچنانکه صرفا در قرون وسطى و گذشته به آن توجه مى‏گردید) .

از اینرو معظم‏له در ارتباط با حوزه‏هاى علمیه نیز (که مى‏تواند نقشى تعیین کننده در اسلامى کردن دانشگاهها داشته باشد) برخلاف گذشته دعوت به صلح و وحدت میان علوم اسلامى از فقه تا فلسفه و عرفان که در گذشته به علت عدم تحقق نظام سیاسى ولایت در برخى موارد، علماى علوم مذکور در تضعیف و مخالفت‏با یکدیگر اصرار مى‏ورزیدند داشتند ایشان در پیامى دیگر فرمودند" فقها،









سایر محصولات :
تحقیق در مورد اسلامى شدن دانشگاهها در نگاه امام خمینى 34 ص

تحقیق در مورد اسلامى شدن دانشگاهها...

تحقیق در مورد اسلام

تحقیق در مورد اسلام...

تحقیق در مورد استرس و فشارهای روانی در محیط کار 39 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد ازدواج از کتاب النساء 27 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد ازدواج در اسلام

تحقیق در مورد ازدواج در...

تحقیق در مورد ارتداد

تحقیق در مورد ارتداد...

تحقیق در مورد اخلاق پیامبر اعظم ص و ازدواج 25 ص

تحقیق در مورد اخلاق پیامبر اعظم...

تحقیق در مورد اخلاق و فلسفه

تحقیق در مورد اخلاق و...

تحقیق در مورد اخلاق مسلمان 20 ص

تحقیق در مورد اخلاق مسلمان...

تحقیق در مورد اخلاق مدیریت اسلامی 32 ص

تحقیق در مورد...

سوالات استخدامی بانک مسکن

سوالات استخدامی بانک مسکن...

تحقیق در مورد اخلاص

تحقیق در مورد اخلاص...

تحقیق در مورد اتمسفر زمین 33 ص

تحقیق در مورد اتمسفر زمین...

تحقیق در مورد اتصال خورجینی و ضرورت تغییر در نگرش‌ها 10 ص Copy

تحقیق در مورد اتصال خورجینی و...

تحقیق در مورد آیات 1 10 سوره حجرات

تحقیق در مورد آیات 1...

تحقیق در مورد آهارزنی سطح کاغذ 67 ص

تحقیق در مورد آهارزنی سطح...

تحقیق در مورد آنزیم 23 ص

تحقیق در مورد آنزیم 23...

تحقیق در مورد آنزیم‌های بتاگلوکاناز و گزیلاناز در تغذیة طیور 25 ص

تحقیق در مورد آنزیم‌های بتاگلوکاناز و گزیلاناز...

تحقیق در مورد آنتی اکسیدانها 17ص

تحقیق در مورد آنتی اکسیدانها 17ص...

تحقیق در مورد آشنایی و شناخت نکات و امور مرتبط با مهندسی ترابری و مسائل آن 126 ص

تحقیق در مورد آشنایی و شناخت...

تحقیق در مورد آفتابگردان 14 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد آشنایی با رله زمانی یا تایمر 9 ص

تحقیق در مورد آشنایی با...

تحقیق در مورد آشنایی با بخش تدارکات سازمانها 39 ص

تحقیق در مورد آشنایی...

فایل اتوکد آبجکت انواع پنکه سقفی

فایل اتوکد آبجکت انواع...

تحقیق در مورد آشنایی با رشته طراحی صنعتی

تحقیق در مورد آشنایی...

تحقیق در مورد آبیاری قطره ای 8 ص

تحقیق در مورد آبیاری قطره...

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت جهاد کشاورزی...

تحقیق در مورد آزادى عقیده 88 ص

تحقیق در مورد آزادى عقیده...

تحقیق در مورد آز کشاورزی 22 ص

تحقیق در مورد آز کشاورزی 22 ص...

تحقیق در مورد آرسنیک نحوه جذب و خطرات 10 ص

تحقیق در مورد...

کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوترCAPP در محیطهای صنعتی مختلف

کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند...

نمونه سوالات استخدامی هنر آموز کامپیوتر آموزش و پرورش

نمونه سوالات استخدامی هنر آموز کامپیوتر...

اطلاعات بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته _ 4 لغایت 7 اردیبهشت ماه 13

اطلاعات بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی...

اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه ریلی 96

اطلاعات مشارکت کنندگان...

اطلاعات نمایشگاه ساخت ایران 96

اطلاعات نمایشگاه ساخت ایران...

اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه ایران هلث 96

اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه ایران هلث...

اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی سال 96

اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه نفت و...

نمونه سوالات استخدامی کارشناس آمار آموزش و پرورش

نمونه سوالات استخدامی...

پیشرفت آموزشی در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی

پیشرفت آموزشی در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی...

سوالات استخدامی هنرآموز صنایع شیمیایی آموزش و پرورش

سوالات استخدامی هنرآموز صنایع...

اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه الکامپ سال 94

اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه الکامپ سال...

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد نا پیوسته داخل سال1387

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد نا...

فروش اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه رنگ و رزین و پوششهای صنعتی 15 الی 18 آذر 94

فروش اطلاعات مشارکت کنندگان نمایشگاه رنگ...

آمار و کمومتریکس در شیمی تجزیه ویرایش 6

آمار و کمومتریکس...

ورمی کمپوست چیست ؟؟؟؟

ورمی کمپوست چیست ؟؟؟؟...

شیمی‌فیزیک چانگ ویرایش 1

شیمی‌فیزیک چانگ ویرایش 1...

دانستنی های زیست محیطی برای زنان روستایی

دانستنی های زیست...

پاورپوینت در مورد قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی
پاورپوینت در مورد استفاده مجدد از پساب
تحقیق در مورد مخاطب شناسی
نمونه فرم تسویه حساب کاری با تمام سرفصل های مورد نیاز تسویه کارمند
پروژه های مالی پروژه مالی حسابداری شرکت 41 ص
پروژه های مالی پروژه نسبت های مالی تعهدی و نقدی 30 ص
پروژه های مالی پروژة مالی سیستم حسابداری در بیمه
پروژه های مالی پروژه مالی احداث شرکت سازندۀ وایتکس
نمونه فرم خام اضافه کاری پرسنل
تحقیق در مورد امنیت
تحقیق در مورد مخاطب شناسی
نمونه فرم خام فراموشی ثبت تایم ورود و خروج
نمونه درخواست پرداخت تنخواه گردان
نمونه فرم درخواست ماموریت ساعتی
نمونه فرم مرخصی
تحقیق در مورد مرغداری
نمونه فرم خلاصه کارکرد پرسنل در پروژه ها و اداره های خصوصی
کار در منزل فقط 4 ساعت در روز
نمونه فرم شرح وظایف هر پرسنل در شرکت و اداره های دولتی و خصوصی
کدام نوت بوک بهتر است؟
نمونه فرم خام موجودی اموال شرکت
آسم شغلی
چک لیست جعبه اورژانس
آلودگی محیط زیست 25ص
تحقیق در مورد فساد مواد غذایی 30ص
تحقیق در مورد فتح مکه
پاورپوینت در مورد قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه های اجرایی
تحقیق درباره ی کربوهیدرات ها 22 ص
نمونه فرم تسویه حساب کاری با تمام سرفصل های مورد نیاز تسویه کارمند
فرم خام تایید هزینه های متفرقه شرکت
تحقیق در مورد شش سیگما
تحقیق در مورد شاعران و نثر نویسان قرن هفتم و هشتم
تحقیق در مورد نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی
تحقیق در مورد فشار خون
پاورپوینت در مورد Dermatophytosis
پاورپوینت در مورد بهداشت دهان و دندان
پاورپوینت در مورد ملاحظات دندانپزشکی در بیماران سیستمیک
تحقیق در مورد دمانس
پاورپوینت در مورد کشف منابع جدید رشد و سوددهی در یک اقتصاد شبکه ای با مدل دلتا
پاورپوینت در مورد تاریخچه زبان دلفی
پاورپوینت در مورد دقت و خطا در اندازه گیری
پاورپوینت در مورد دفاع مقدس
پاورپوینت در مورد دیکدرها و مولتی پلکسرها
پاورپوینت در مورد سیستمهای حمایت از تصمیم
پاورپوینت در باره ی یادگیری درخت تصمیم
پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم
فرم خروج کالا از انبار
فرم خام ابلاغ سفارشات به کارخانه
نمونه فرم درخواست شغل رزومه یک شخص،
فرم توضیح شرح تنخواه ادارات دولتی و خصوصی
نمونه فرم خام تسویه کامل با کارمند
نمونه فرم تسویه حساب کاری با تمام سرفصل های مورد نیاز تسویه کارمند
نمونه فرم شرح وظایف هر پرسنل در شرکت و اداره های دولتی و خصوصی
فرم خام تایید هزینه های متفرقه شرکت

کلمات کلیدی :دوین علوم انسانى اسلامى کردن دانشگاهها ظهور انقلاب اسلامى این میان برخى مىrlm باشد دارند ممکن نمىrlm باشد علوم جدید مادى علوم انسانى جدید انقلاب اسلامى ایران نگاه امام خمینى علوم انسانى مىrlm باشد شدن دانشگاهها اسلامى شدن این امر مراکز پژوهشى انقلاب اسلامى مىrlm باشند علوم جدید مىrlm اسلامى دانشگاهها فرهنگى سیاسى انسانى اسلام مراکز انقلاب اجماعى
  • ۹۶/۰۹/۰۸
  • مدیر وبلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی